Cum să scapi de un client. Sau nu

[Articol numa’ bun pentru cel puţin 3 categorii de actori ai pieţei: Agenţiile de publicitate/marketing, Consultanţii independenţi şi…să spunem, bloggeri]

În Biblie stă scris cu litere de-o şchioapă: clientul nostru, stăpânul nostru. De aici, istoria şi ucenicii ei au dat naştere altor forme de învăţătură, păstrând sâmburele/rădăcina:

  • clientul nostru, musafirul nostru;
  • clientul nostru, prietenul nostru;
  • clientul nostru, succesul nostru;
  • clientul nostru, partenerul nostru.

Şi lista poate continua. Evoluţia este firească, iar cei care au înţeles deplasarea de la centralismul clientul nostru – stăpânul nostru, spre formele noi ale relaţiei, au avut, în general, de câştigat. Aici intervin şi cazurile (mai mult sau mai puţin clasice) în care nu mai dorim un client. Vrem să renunţăm la el. Ce spune gura pieţei? Unele voci: <<eşti eretic!>>; <<cum indrăzneşti să cugeţi aşa ceva?>>; << Rugul falimentului te mănâncă!>>. Alte voci: <<Pune puct>> <<Dă-l încolo, mai sunt şi alţii!>>.

Trebuie să urmărim şi să tindem spre o relaţie bună (astfel definită prin întrunirea indicatorilor: comunicare – feedback, creaţie – produs livrat, resurse investite – câştig, uşi închise – uşi deschise). Pe scurt, dacă tragi linie după toate astea şi dă cu +, înseamnă că a fost o relaţie bună. Ce ne facem însă atunci când dă cu minus? Pe zero este exclus să fie. În general ai la dispoziţie două instrumente pe care le poţi folosi în timpul procesului (relaţiei cu clientul): educare şi suprataxarea.

Dacă nici prin intermediul acestora, nu ajutăm relaţia să iasă pe plus, înseamnă că relaţia cu clientul nostru nu este una profitabilă şi e cazul să o întrerupem. Pentru că ea va afecta pe termen scurt propriul nostru comportament şi pe termen lung relaţia cu alţi clienţi.

Eu spun cam aşa: curaj! Şi treceţi mai departe, evitând blocajele!

Sursa foto: http://www.quintech.co.uk

Anunțuri

, , , ,

  1. #1 by Stefan Murgeanu on Decembrie 17, 2010 - 11:42 am

    este evident ca dictonul „clientul nostru, stapanul nostru” nu este si nu trebuie sa fie doar vorbe aruncate in vant

    dar sa nici nu exageram

    uneori chiar exista clienti la care trebuie pur si simplu sa renunti (la modul cel mai amiabil posibil), selavi 🙂

  1. Tweets that mention Cum să scapi de un client. Sau nu « Bogdan Antohe -- Topsy.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s