Maratonul Bucureşti. Gânduri alese

E luni. Plouă mărunt. Stau la bucătărie în faţa unei căni mari de cafea, după 11 ore de somn. Abia văd de ceaţa deasă pădurea din faţa mea. Parcă este o imagine de tipul deja vu. Ieri, 17 octombrie, dis-de-dimineaţă, din Piaţa Constituţiei, abia se vedea clădirea Parlamentului. Aceeaşi ceaţă deasă…

17 octombrie 2010 este ziua în care România a fost gazda unei competiţii sportive de mare nivel şi caracter. Nu mă refer aici la derbyul Steaua-Dinamo (Derbi de Romanelaria, cum frumos i-a spus un clasic), ci la MARATONUL BUCUREŞTI. Pentru mine este o bucurie şi o onoare că am fost parte din acest proiect minunat, la care am lucrat cu o echipă grozavă.

În comandamentul de organizare au fost peste 250 de persoane (Asociaţia Bucharest Running Club – organizatorul, Asociaţia Viitor Plus, Asociaţia Hospice Casa Speranţei, Ro Club Maraton şi Asociaţia Smart Atletic). Echipa Smart Atletic a reunit 55 de membri (de la elevi de liceu, la studenţi, arhitecţi, antreprenori, ecologişti, biciclişti şi maratonişti), cărora le mulţumesc din suflet pentru modul impecabil de profesionist în care au tratat acest eveniment. Mărturisesc sincer că a fost cea mai bună echipă cu care am lucrat până în momentul de faţă.

Momentele Maratonului, în imagini

Nu sunt cele mai reuşite fotografii, întrucât au fost surprinse cu telefonul mobil, între picături şi picăţele d’ale organizării 🙂 Pentru o galerie foto aleasă, vă recomand să survolaţi albumul lui Stelian Pavalache – Maratonul Bucureşti, ediţia a 3-a, octombrie 2010.

Concurenţii. Câştigătorii

Peste 4000 de oameni din  23 de ţări au participat la cea de a 3-a ediţie a Maratonului Bucureşti. Mulţi pentru România, dar puţini pentru Europa (spre exemplu, Maratonul din Berlin de anul acesta a adunat la start peste 40.000 de oameni din 122 de ţări). E drept, noi suntem la a 3-a ediţie, Berlinul la a 37-a.

Kenya a revendicat primele 3 locuri la masculin, atletul Duncan Koech, stabilind noul record al Maratonului Bucureşti: 2h13’59” (cam atât scot şi eu…dar cu bicicleta) 🙂 Belarus, Etiopia şi Rusia au urcat pe podium la feminin (locul I – 2h35’13”). La semimaraton masculin, Kenya a luat locul I, Suedia locul II, România locul III. Româncele au tras tare la semimaraton, unde avem un podium complet românesc.

O părere de rău

Sper ca în viitorul apropiat să vedem cât mai mulţi români pe acest podium. Şi sper să îi prindem printre participanţi şi pe bloggerii din România. După frumoasa experienţă de la Triathlon Challenge, am ţinut să avem măcar o echipă a bloggerilor şi la acest Maraton. Din diverse motive,  nu a mai fost posibil. Regret, dar păstrez speranţa şi încrederea că se va schimba ceva de la anu. Nenea Chinezu, eu îţi mulţumesc oricum. Ai făcut tot ce s-a putut. Pentru toate celelalte, va urma…

În acest sens, o spun răspicat şi oficial: la anu vreau să fiu organizator până în ziua competiţiei şi apoi participant în cadrul Echipei Bloggerilor, la proba de Maraton Ştafetă. Voi reveni cu detalii.

Mulţumiri şi felicitări speciale

Doamnei Valeria Răcilă van Groningen şi minunatului ei soţ – Steven van Groningen, echipei Ro Club Maraton pentru proiectul 42 pentru o şansă, echipei mele şi fiecăruia dintre cei 4000 de concurenţi.

, , , , ,

  1. #1 by George Hari Popescu on Octombrie 18, 2010 - 2:45 pm

    Şi mie îmi place începutul, în afară de „cana mare de cafea”, că ştii că nu face bine la inimă, pe termen lung…

    Bravo pentru eforturile depuse la organizare!

    • #2 by yna on Octombrie 18, 2010 - 6:02 pm

      „Bravo pentru eforturile depuse la organizare!”….hai sa fim seriosi!!!A fost bataie de joc, am tras cat am putut de tare la cursa de 4km ca sa pot alerga alaturi de micutii mei la cursa copiilor, prima lor cursa, am scos 12min, deci aveam timp si pt ei, dar cand am ajuns la finish, surpriza…startul celor mici se daduse deja. Am intrebat de nu stiu cate ori la cat se da startul celor mici, mi s-a spus pe un ton destul de rece si grav „la ora 10″…care ora 10 domnilor???? Rusine!!!

      • #3 by George Hari Popescu on Octombrie 18, 2010 - 6:05 pm

        Bogdan nu a dat startul, el şi echipa lui au făcut pachetele, au marcat traseul, au dat ceai şi apă etc. Citeşte cu atenţie textul, vezi pozele şi înjură la sfîrşit, dar nu pe acest blog, că ai greşit ţinta.

      • #4 by Bogdan Antohe on Octombrie 18, 2010 - 6:36 pm

        yna,

        Înseamnă că ai ajuns după ora 10, pentru că atunci s-a dat startul la copii.
        Când văd astfel de comentarii nu se întâmplă altceva decât să spun: „poate că românii chiar nu merită să îşi bată cineva capul pt ei.” Dar ştiu că aşa ca tine sunt doar câţiva. Măcar atât. Te rog să îţi găseşti un alt loc pentru noroaie.

  2. #5 by Daria on Octombrie 18, 2010 - 6:03 pm

    Multumim si noi ca ne-ai dat ocazia sa participam la acest eveniment. 🙂
    It was great!

  3. #6 by Bogdan Antohe on Octombrie 18, 2010 - 6:38 pm

    @George – merci fain; e bună şi pe termen lung. Te ţiu eu minte că nu venişi la maraton 🙂
    @Daria: şi pe când te văd participantă?

  4. #7 by yna on Octombrie 18, 2010 - 8:36 pm

    La 9.30 s-a dat startul la cursa de 4km la care am alergat eu, corect??? am terminat in 12min si 36sec, deci, eu la 9.42 min eram la finish, si tu imi spui mie ca am ajuns dupa ora 10? ok, fie cum spui tu…cu startul la cursa de 4km cum ramane? O parte dintre participanti au luat startul cand nu a trebuit ceilalti au ramas pe loc…cum au fost premiati primii sositi?Care au fost primii sositi? App,domnul George Hari Popescu, citeste si parerile altor persoane si dupa mai vb si despre traseul marcat..Pachete? Care pachete? Cei mici au primit deodorante si lotiune pt corp.. Mai vreti si alte pareri despre acest maraton? Intrati aici si cititi… http://www.libertatea.ro/stire/concurentii-de-la-bucharest-city-marathon-au-primit-perii-de-par-si-deodorante-307696.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss… Astia ca voi au bagat toata tara in noroi. Sa va fie rusine!!!!

    • #8 by Bogdan Antohe on Octombrie 18, 2010 - 8:56 pm

      Wooow…Libertatea. Multumesc pentru aceasta sursa. Poate mai gasiti ceva si din Click sa imi citati. Nu vreau sa fiu ironic, dar vad ca Libertatea vorbeste despre „mii de persoane (care) au luat ieri azi startul la a treia ediţie a celui mai mare eveniment sportiv de atletism stradal internaţional găzduit în Capitală”. Ieri sau azi?

      Da, romanul trebuie sa se uite numai la ce primeste in punga.

      Inca o data, pentru nemultumiri, contestatii si alte aspecte, rogu-va nu imi spuneti mie! Stiu, ma vedeti sufletist si ca vreau sa ajut mereu, dar sunt anumite limite.

      • #9 by yna on Octombrie 19, 2010 - 10:27 am

        „Stiu, ma vedeti sufletist”- nu va cunosc, nu va vad in nici un fel, eu am spus ce am avut de spus, si pt simplu fapt ca m-ati contrazis si mi-ati spus:”Te rog să îţi găseşti un alt loc pentru noroaie.”
        am continuat aceasta discutie.M-ati jignit fara nici un motiv, eu am fost o doamna si v-am vb frumos dar….. Nu am dat vina pe „x” sau „y” in mod special ,pt ca in fond si definitiv organizatorii fac ce li se spune de catre mai marii lor. Bafta si la cat mai multe evenimente de organizat!

  5. #10 by Daniel Manole on Octombrie 19, 2010 - 10:06 am

    Am alergat semi-maratonul si pe drum catre casa i-am spus nevestei mele „Bai, parca nu am multumit suficient tuturor voluntarilor.” Asa ca inca un mare MULTUMESC din partea unui participant pentru toti care au asigurat reusita evenimentului.

    • #11 by Bogdan Antohe on Octombrie 26, 2010 - 8:35 am

      Felicitări; în asta este esenţa unui astfel de eveniment: oameni care aleargă pentru ei, pentru bucuria de a trăi intens 20 sau 40 de km, fiind susţinuţi şi încurajaţi de pe margine

  6. #12 by simcute on Octombrie 19, 2010 - 5:29 pm

    Bogdan, te felicit, ai fost un lider de echipă foarte implicat și motivat, iar asta s-a văzut în rezultatele activității noastre. Pe de altă parte, e foarte greu să coordonezi o echipă de voluntari atât de mare într-un timp relativ scurt și e normal ca la un eveniment outdoor important să apară nesincronizări sau tot felul de probleme neașteptate, care de cele mai multe ori nici nu țin de sarcinile tale. Dar asta e tot ce se vede din afară, problemele, și e firesc așa. Deci să curgă criticile și laudele, iar fiecare să ia din ele ce vrea și să învețe.

    Mulțumesc pentru oportunitate 🙂 Pe curând!

    • #13 by Bogdan Antohe on Octombrie 26, 2010 - 8:39 am

      Mulţumesc şi eu, din nou, pt modul deosebit în care te-ai implicat (tu şi fiecare din cei 50 de oameni).
      Nu este deloc greu să coordonezi o echipă atât de mare atunci când sunt stabilite şi respectate nişte reguli, norme şi principii. Alături de voi a fost posibil acest lucru 🙂

      Da, pe curând 😉

  1. Presa in blugi » Marathon Bucharest City – NU am alergat, dar am fost ACOLO!
  2. Twitted by sanduionut
  3. Permisul auto. O istorie şi 2 mituri « Bogdan Antohe
  4. Bogdan Antohe despre trupa Atelier în El Primer Comandante

Lasă un răspuns

