La ţară

Sunt acum în drum spre Bucureşti. După discuţii aprinse cu o distinsă domnişoară concetăţean (care vrea să schimbe lumea în ceva mai bun – admirabil că mai există astfel de oameni), pe teme de marketing, am trecut puţin în online. Mă întorc doar pentru o zi după un curs extraordinar la Predeal şi două zile la Oneşti, mai exact la ţară, în satul Negoieşti, comuna Ştefan cel Mare, acolo unde mi-am petrecut mare parte din viaţă. Am ratat zilele acestea multe evenimente. Habar nu am ce s-a mai întămplat în ţara asta. Dar mă bucur că am tăiat firul care mă conecta la realitatea agitată. Măcar şi pentru un timp atât de scurt.

Am regăsit calmul de altădată într-o atmosferă apăsătoare: toată lumea vorbea de Boc, Băsescu, pensii şi apa tăiată (vezi doamne, pentru a face economie pe timp de secetă). Cel mai mult m-am bucurat să îmi găsesc bunica în locul ei, să o văd fericită că a revenit acolo. M-am bucurat ca atunci când eram mic de cireşe din plin. Direct din pom. Grădina mare şi frumoasă pe care o întreţineam şi eu cândva, de care acum se mai ocupă tata, e numai puţin schimbată. Fragii pe care i-am plantat acum 15 ani încă mai sunt. Chiar am cules un borcănel.

Cu toate astea, ceva lipseşte atât de mult şi nu mai e ca pe vremuri. Îmi creează un adânc sentiment de tristeţe. Aş vrea să pot face ceva, dar…nu. Nu mai e posibil. A trecut aproape un an. Înghit în sec. Urmează staţia Bucureşti cu peron pe centru-stânga-dreapta.

,

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

