Concursul interşcolar din Câmpina: 10 ani

La 3 dintre cele 10 ediţii am asistat şi eu. Ultima a avut loc ieri, 4 iunie. Locaţia: Casa Tineretului. Participanţi: copiii claselor I-VIII din toate şcolile generale ale oraşului prahovean. Probe de concurs: Cor, Solişti muzică uşoară, Solişti muzică populară, Recitare, Solişti muzică instrumentală, Dans popular, Dans modern şi Dans sportiv.

Concursul este aşa, ca la nivelul unui oraş mic, dar reuşeşte să marcheze un eveniment anual important. Se munceşte mult pentru acest spectacol; cândva am înţeles că era concurenţa chiar mai mare. Ceea ce mi-a plăcut mie cel mai mult a fost atmosfera (sala plină, galerii, părinţi şi bunici etc.), dar şi faptul că mi-am amintit de spectacolele pe care le dădeam şi eu pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Oneşti, când eram chiar la anii lor.

Această prezentare necesită JavaScript.

În culisele unui astfel de concurs e zarvă mare. Copii nerăbdători să intre pe scenă, băieţi care ciupesc mai mult sau mai puţin timid fetele, părinţii le fac ultimele retuşuri, unii repetă pe margine, alţii stau la poze de grup. În sală, fiecare şcoală are galeria ei, distribuită pe rânduri. Cu pancarte şi lozinci de încurajare (protestatarii ar trebui să ia exemplu de la aceşti copii, serios!). După finalizarea probelor, premierea este momentul cel mai aşteptat. Nu pentru premiile în sine, ci pentru mândria copiilor şi a şcolii. Aşa cum am văzut eu, şcolile cel mai bine reprezentate au fost: Generală 1 (Ion Câmpineanu) şi Centrală.

Am avut şi un motiv subiectiv pentru care am asistat la acest concurs: observarea atentă şi susţinerea prestaţiei artistice a Sabinei. A participat la 2 probe de concurs şi sunt mândru că a câştigat la Solişti muzică populară locul 2, iar la Dansuri populare, împreună cu Ansamblul Ciobănaşul, locul 1.

Sunt convins că Sabina va fi o voce importantă de pe valea Prahovei şi, în câţiva ani, de pe valea tuturor râurilor din ţărişoara asta. Cu aşa un impresaaar… :p

, , ,

  1. #1 by lungu on Iunie 6, 2010 - 12:31 pm

    Felicitari copiilor de la scoala Ion Campineanu! Au fost foarte buni la toate probele. Dezamagita sunt de rezultatul perechii care a reprezentat scoala Ion Campineanu la dans sportiv( nu dans de societate). Baiatul este campion national in noiembrie 2009 la Cluj si a luat bronzul la Campionatul National de la Iasi in mai 2010. Juriul, insa a punctat nu dansul sportiv, ci spectacolul oferit de baiatul de la scoala 8 (elemenmtele de dans sportiv nu prea au fost) si perechea de la Scoala Centrala pentru ca sunt mici si draguti.Totusi pe cei de pe locurile 1 si 2 ii despart doua clase de dans de cei de pe locul 3.

  2. #2 by Bogdan Antohe on Iunie 7, 2010 - 7:56 am

    Poate nu ar strica să vă gândiţi la un sistem de jurizare mai eficient.

  3. #3 by lungu on Iulie 6, 2010 - 9:44 pm

    Inca un rezultat foarte bun al perechii Lungu Eduard (Scoala Ion Campineanu) – Anghelescu Miruna (Colegiul National Nicolae Grigorescu, finalisti la Concursul International de Dans Sportiv Albena Open 2010 – locul 4 din 26 perechi.
    Felicitari copii!

Lasă un răspuns

