Cultura de masa. Noaptea muzeelor

E bine sa sustii cultura de masa si sa permiti un acces cat mai larg oamenilor la aceasta. Pentru ca numai un popor educat este un popor guvernabil (si bun platitor de taxe, as indrazni sa spun). La nivel european, Noaptea muzeelor este un exemplu de promovare a acestui tip de cultura. Si a inceput sa prinda si in Romania.

Am fost si eu sambata seara, dupa ce am asistat fetele la frumoasa plimbare cu biciclete (despre care am povestit, pozat si filmat aici)  intr-un tur al muzeelor. Cel mai mult am fost motivat de dorinta de a ajunge la Muzeul Literaturii, unde se proiecta Eu cand vreau sa fluier, fluier. Nu imi place atunci cand vizitez ceva sa fiu grabit, sa fiu inghesuit sau sa imi zumzaie toate barfele de pe fata pamantului in spatiul acela restrans in care mergi ca sa simti „exponatul”.

Din pacate, Noaptea muzeelor, asa cum am trait-o acum mi-a calcat tocmai pe acest nerv. De obicei, renunt din prima atunci cand nu imi place ceva, dar acum am continuat, dorind sa vad (sa observ si sa incerc sa inteleg) atitudinea celor din jurul meu.

Ce am gasit?

  • inghesuiala peste tot (nu spun aici de aspectul placut al misunarii pe toate strazile)
  • oameni de pe strada care intra cu mirosurile specifice
  • oameni „culti” – in maiou si cu sacou pe deasupra
  • La Muzeul Literaturii se statea la o coada imensa, inauntru, in asteptarea Fluieraturii. Era foarte cald. Multi nu stiau exact daca va incepe filmul. Transpirau. Se simtea cum intra cultura in ei cu fiecare strop de transpiratie sters de pe frunte, de pe pieptul care razbatea din maioul acoperit de sacou.
  • o afacere jos palaria pentru taximetristi care, cu astfel de evenimente, se scot din criza.

Un lucru e cert. Daca vrei sa te culturalizezi, trebuie sa faci sacrificii.

Ce mi-a placut?

  • sa ma plimb pe jos, in toiul noptii de la un muzeu la altul, sa simt ca ma dor picioarele de la umblat (nu am reusit sa bat recordul inregistrat la Paris, unde, dupa 3 zile nu imi mai simteam picioarele)
  • ca am vazut cateva persoane care au facut pelerinajul cu bicicleta. Putini. Foarte putini.

, ,

  1. #1 by George Hari Popescu on Mai 16, 2010 - 3:20 pm

    Normal că puţini, nu se umblă noaptea cu bicla, aşa spunea ieri un antrenor de ciclism.

  2. #3 by victorionescu on Mai 17, 2010 - 11:31 am

    Tare visul! :))

    • #4 by Bogdan Antohe on Mai 18, 2010 - 9:32 pm

      Te referi la visul cu mineritul, bănuiesc. Nu la visul de a fi un popor civilizat şi bun plătitor de taxe.

Lasă un răspuns

