De la circ, la un spectacol adevarat

Am luat parte ieri seara la un spectacol de dansuri si muzica populara traditionala – Maiculita, nume sfant, pus in scena cu ocazia sarbatorilor primavaratece,  la Casa de Cultura a Ministerului Administratiei si Internelor.

Circul politichiei autohtone pare sa ia amploare si in mediul social. La intrare, oamenii se calcau in picioare sa intre in sala. Au reusit performanta de a rupe chiar si usa. Asta denota ca lumea inca mai este interesata de traditiile romanesti transpuse in muzica si dans (nu ca ar fi o lipsa grava de civilizatie si respect) 🙂

Sala plina ochi. Niciun loc liber pe scaune. Multi in picioare. „O sa cante Ionut Dolanescu si de aia am venit la spectacol. Altfel, stateam acasa, nu veneam sa ma inbulzesc aici”, imi aduce la cunostinta o tanti. Ea venise pentru Dolanescu, eu pentru Cununa Carpatilor.

Ce este Cununa Carpatilor? Un ansamblu folcloric apartinand Centrului Tinerimea Romana, care are o experienta de viata si de dans de… 63 de ani.  Ceea ce fac dansatorii acestui ansamblu e un lucru mare, demn de toata aprecierea. De vreo 2 ani, merg cam la toate spectacolele lor si ale surorii mai mici – Ansamblul Doina Bucurestiului.

Aseara au  prezentat 3 dansuri: o suita din Moldova, un dans din Ardeal (cu sucitoare) si  o suita de dansuri din Oltenia. O tinuta deosebita. Vedeti, ascultati mai jos:

si…Ionut Dolanescu, acompaniat de Orchestra reunita a Ansamblurilor Ciocarlia si Cununa Carpatilor:

Ii cunosc pe o parte dintre ei. Pe ceilalti i-am cunoscut mai bine aseara, dupa spectacol. Au povesti frumoase in spate, de la toate turneele de prin Europa, Asia sau Africa. Sunt apreciati in afara. Muncesc foarte mult. Viseaza dansurile. Si, fac asta… din pura pasiune.

Felicitari lor si maestrului coregraf, Viorel Cioaca.

, , , ,

  1. #1 by Roxana Irimia on Martie 5, 2010 - 2:45 pm

    Sunt si lucruri in Romania cu care putem sa ne mandrim, iata un exemplu !

    • #2 by Marius on Martie 5, 2010 - 4:04 pm

      Sa înţeleg că te referi la blogul lui Bogdan? ;;)

  2. #3 by Dragos on Martie 5, 2010 - 5:48 pm

    😛 Ii sta bine in albastru Oanei:P

  3. #4 by Cami on Martie 16, 2010 - 10:48 pm

    nu ai filmat si ardealul?
    dau o beree:)

  4. #5 by Bogdan Antohe on Martie 17, 2010 - 9:13 am

    crezi tu ca numai pt o bere dau filmarea aia 🙂

  5. #6 by silvia papathanasiou on Martie 18, 2011 - 12:13 am

    de ani tot incerc sa aud de maestrul coregraf theodor vasilescu …nimeni nu scrie de el?am dansat in cununa carpatilor 1979-1987 apoi in rapsodia romana pina in 1990…nu gasesc nici un video in arhive. help!!
    am fost cu ei in china olanda grecia germania in toate tarile comuniste, nu exista nici un video…?am fost colega cu marin barbu in cununa carpatior.nu are nimeni nici un video de atunci?

Lasă un răspuns

