Copy-paste in advertising

Stau si ma intreb…daca in domeniul academic se pune atat de mult accentul pe plagiat, in domeniul publicitar nu ar trebui, macar din bun simt, sa nu se dea cu copy-paste’ul? Aveam impresia ca in advertising criza ar trebuie sa se resimta la nivelul creativitatii, sa dea nastere unor campanii WOW, subtile si care sa te loveasca acolo unde doare mai tare (inima sau buzunar/sau amandoua).

Ce a fost mai intai? Oul sau Gaina?!

Carrefour, apoi Cora.  Cu promotiile „Totul la 4 lei” (Carrefour), respectiv „Totul la numai 3,9 lei” (Cora). Acestea tocmai s-au incheiat (asa ca va ramane ca solutie sa cumparati cam aceleasi produse din Magazinele de 38.000). Si au venit altele: „Cumperi de minim 200 de lei si primesti 20 de lei” (Carrefour), respectiv „Ai in plus 20% reducere!” (Cora). Daca in cazul celei dintai, cumparatorul corist economisea 10 bani, acum are sansa de a economisi 10% (diferenta dintre Carrefour si Cora).

Despre competitia dintre cei doi colosi, vad ca a luat nota si maestrul Petreanu, in articolul Cora si Carrefour in competitia retardului.

McDonald’s, apoi KFC. Burger King vine de la spate. Nu doar hypermarketurile sunt lipsite de inspiratie. Aceeasi atitudine o au si restaurantele de tip fast-food. La McDonald’s poti lua „o masa completa la 10 lei” (adica Meniu Big Mac sau Meniu McChicken). Reducerea este de 3,5 lei. Tot „cu numai 10 lei”, de la KFC poti sa mananci o masa completa (Meniu Copane sau Meniu Bonus+). Nu dau si masa in pretul asta. 😦 Economie este aici mai mica, de numai 3,35 lei.

Din urma se ridica si Burger King cu „King Deals” – cu 10 lei iti poti lua un dublu cheesburger, cartofi prajiti si un suc. Daca ti-au ramas insa doar 5 lei in portofel, iti taie din meniu sucul si o bucata de carne – primesti un cheesburger si o portie de cartofi prajiti.

Lista poate continua. Criza are un cuvant important in aceasta chestiune. Pe de o parte nu se mai investesc foarte multi bani in campanii de publicitate serioase. Pe de alta parte oamenii care „pun in scena” aceste idei nu sunt motivati suficient sa vina cu unele sclipitoare. Si uite asa, cum mai spuneam, iti poti da seama care sunt idealurile unei natiuni, dupa campaniile ei publicitare (cu ghilimele ultima parte, ca sa nu plagiez).

Anunțuri

, , , , ,

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s