Vodafone – cu bicicleta pe trecerea de pietoni

Iti poti da seama care sunt idealurile unei natiuni dupa campaniile ei publicitare.

Asta a spus, printre altele, Norman Douglas, in 1917, in romanul imaginar South Wind. Si cat de tare se adevereste…

Recenta campanie de promovare a Vodafone RomaniaVodafone iti aduce internetul acolo unde ai nevoie are un mare defect. Un defect care se transpune, indirect, zic eu, intr-un fapt antisocial. Este vorba de felul in care Departamentul de Marketing (cel mai probabil) a gandit activarea pe display-uri a acestei campanii.

Persoana din printurile pentru displayuri e pe o bicicleta, iar bicicleta pe trecerea de pietoni. Personajul tasteaza pe telefon (internetul mobil, adus de Vodafone acolo unde ai nevoie). In mod normal si legal, pe trecerea de pietoni , biciclistii trebuie sa coboare de pe bicicleta si sa mearga pe langa aceasta. Poate, de cele mai multe ori, consideram ca este aberant  sa trecem zebra pe langa bicicleta, dar nu e decat o masura de siguranta importanta (cu atat mai mult in traficul din Bucuresti). Iata fapta cu pricina, care mi-a sarit in ochi pe un panou outdoor de la Universitate:

Consider ca este o greseala grava de comunicare din partea Vodafone, care, cel mai probabil, se datoreaza lipsei unei informari adecvate a oamenilor care au propus conceptul campaniei (probabil li s-a parut foarte „cool” sa se foloseasca de rolul crescut al intrebuintarii bicicletei), dar si a conducerii (care si-a dat avizul favorabil pentru aceasta). In ultima instanta, cred ca Vodafone, prin activarea acestei campanii, a ales o pozitionare gresita care, iata, poate da sens unor interpretari.

Sunt curios care este parerea voastra (biciclisti amatori sau profesionisti, oameni din advertising, bloggeri, cetateni pietoni, cetateni soferi si…consumatori de internet mobil) despre acest aspect. Puteti sa o impartasiti a) printr-un  comentariu, aici, pe blog b) pe Twitter sau c) pe Facebook. Va rog sa mentionati si in care din categoriile enuntate va incadrati  (daca acest lucru nu se intelege de la sine sau de pe un blog/cont) 🙂

Anunțuri

, , ,

  1. #1 by victor on Februarie 23, 2010 - 4:48 pm

    Bogdane, nu e un fapt antisocial :), e in cel mai rau caz o greseala pe care nu te-ai fi asteptat s-o „comita” cei de la Vodafone! In plus persoana de pe bicicleta nu e angajata in traversare, tocmai s-a oprit si nu ai de unde sa sti k nu urmeaza sa coboare. Varianta ta (ca si a mea) e pur speculativa! Eu personal ma bucur sa vad orice forma de incurajare a mersului pe bicicleta, pot insa sa fiu de acord cu tine ca o companie precum Vodafone ar fi trebuit sa nu lase loc interpretarilor…

  2. #2 by adinushka on Februarie 23, 2010 - 8:07 pm

    Orice interpretare s-ar da anunțurilor cu pricina e clar că, fiind pe o bicicletă, pe trecerea de pietoni (sau cum ar spune Garcea: fiind angajat în traversare) NU este indicat să trimiți sms-uri sau să vorbești la telefon pentru că sunt acțiuni ce îți distrag atenția de la trafic și pot avea repercusiuni grave. Mai ales, așa cum bine punctai tu Bogdan, pe străzile din București, unde traficul este mai mult decât imprevizibil! Mi se pare super inițiativa Vodafone de a ne aduce internetul peste tot unde avem nevoie, dar chiar așa interneto-addict ne consideră încât să intrăm pe facebook chiar și pe trecerea de pietoni? Vodafone, avem și viață socială chiar dacă e greu de crezut!haha

  3. #3 by Bogdan Antohe on Februarie 24, 2010 - 9:57 am

    @Victor: desigur, exagerez putin cu faptul antisocial. Dar, cum CFR ne zice ca savarsim un fapt antisocial calatorind fara bilet, atunci, am putea sa spunem ca si asta e. :)) Persoana e angajata in traversare. Si, in orice caz, nu te opresti in mijlocul trecerii de pietoni sa iti pui poza pe facebook. Ma bucur ca nu doar sustii mersul pe bicicleta, ci il si practici.

    @adinushka: L-am citat pe Norman Douglas…poate ca asta este idealul natiunii noastre. Tot de aceea, continuam sa construim piste pentru biciclete pe trotuare.

  4. #4 by George Hari Popescu on Februarie 24, 2010 - 10:35 am

    Uite că nu observasem asta, dar ai dreptate. Mă gîndesc ce caraghios ar fi ca un copywriter de la agenţia aia să meargă pe bicicletă. În nici un caz, publicitatea din RO funcţionează cu maşină şi Peroni.

    Pe de altă parte, publicitatea românească nu prea are contact cu realitatea. Sunt atîtea situaţii de viaţă artificiale şi un limbaj inexistent în rîndurile publicului-ţintă al reclamei!

    • #5 by Bogdan Antohe on Februarie 24, 2010 - 1:46 pm

      Da, acesta este un aspect pe cat de real, pe atat de dureros: se tinde catre un contact al publicitatii cu realitatea, in masura in care publicitatea sa creeze forme noi, pervertite de realitate. Doar scopul scuza mijloacele, nu?

  5. #6 by Alex on Februarie 24, 2010 - 6:13 pm

    Mișcarea cu bicicleta nu au facut-o întâmplător. Dacă te uiți cu atenție la toate spoturile venite de „afară” în ultimele luni vei vedea câte o bicicletă. Fie pentru o secunda… dar apare câte o bicicletă. Vezi toate spoturile video Vodafone, Orange și mai nou Cosmote.
    Cât despre traversatul cu bicicleta pe trecerea de pietoni, e mai mult o metaforă prost pusă în scenă. Înțelegeam că VDF pe pentru pietoni și bicicliști și dacă respectau legislația.

    • #7 by Bogdan Antohe on Februarie 24, 2010 - 10:52 pm

      Sunt convins ca nu e o miscare intamplatoare. Cu atat mai mult, ar fi trebuit sa fie atenti sa nu se transforme intr-o „metafora prost pusa in scena”.

  6. #8 by Bogdan on Februarie 24, 2010 - 6:14 pm

    ei, hai ca te hazardezi un pic cu ‘faptu antisocial’. e o reclama banala cu realizare banala si mesaj banal. ma mir ca a observat-o cineva. cu atat mai mult m-as mira la vrun efect de pervertire subversiva a instinctului de supravietuire citatin cu asa resursa uscata.

    ala care dezamorsa bombe la telefon cu electricianu pe cosmote cum era? :))

    • #9 by Bogdan Antohe on Februarie 24, 2010 - 10:50 pm

      Merci. E o reclama banala cu realizare banala. Dar aceasta reclama se trage dintr-o realitate si duce catre o realitate. Esti de acord?

      • #10 by Bogdan on Februarie 26, 2010 - 12:51 am

        sunt de acord. nici nu am negat

        ce zic eu e ca, daca tot vrei sa fii critic, fa-o cu chestii mai zemoase, cu ceva mai multa substanta si un impact mai mare. altfel n-are farmec disproportia intre crima si pedeapsa 🙂

    • #11 by Bogdan Antohe on Februarie 26, 2010 - 10:32 am

      Imi plac subtilitatile. Uneori e bine sa te uiti si la chestiile mici. Asa le poti intelege mai bine pe cele mai mari.

      Nu imi propun o critica doar de dragul de a critica sau pentru a iesi in evidenta. Cel putin nu asta era scopul acestei insemnari.

  7. #12 by Bogdan on Februarie 24, 2010 - 6:31 pm

    ‘citadin’ – scuze

  8. #13 by bogdan on Februarie 26, 2010 - 9:33 pm

    PROBABIL VODAFONE NU A INTELES CA A FI COOL nu/i destul:)

  1. Copy-paste in advertising « Bogdan Antohe

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s