Ungaria – Austria – Germania (I)

Cu Sharanu si Loganu, in formatie de 12, am parasit minunatiile Romaniei pentru o saptamana si ceva cu destinatia finala Gries im Sellrain, Innsbruck, regiunea Tirol. Am plecat la drum sambata, 30 ianuarie, cu noaptea in cap, ghidati de Sfantul GPS si incarcati pana la refuz cu merinde si bauturi traditionale. Ca omul sfinteste locul, asta e clar si am vazut-o din nou in frumoasa expeditie intreprinsa la sfarsit de ianuarie-inceput de februarie. Ca ungurii, nemtii si austriecii „l-au sfintit de toti banii” (a lor si nu numai), si asta e cat se poate de clar.

Scopul urmarit: agrement, odihna, descoperiri.

In cele ce urmeaza am sa relatez, pe cat voi putea de scurt experientele interesante resimtite in cateva colturi din cele 3 tari europene survolate si ce anume am ratat, dar unde voi reveni cu mare placere.

Ungaria – Budapesta

Mai vazusem o singura data, in trecere, Budapesta. Acum am avut sansa de a sta ceva mai mult si de a bate-o la picior. Ne-am luat cazare intermediara la Guesthouse Budapest unde am fost foarte bine primiti de dna Kati Benda. Va recomand locul din punctul de vedere al raportului calitate/pret (10E/adult/noapte – copiii gratis,  camere OK, posibilitate de a folosi bucataria, 10 minute de mers cu autobuzul pana in centru).

Ce mi-a placut/ ce m-a impresionat pe mine?

  1. Bunul simt al gazdei  – din cauza unei probleme tehnice la baia din camera am avut in prima seara ceva probleme. Nu ne-a luat bani pe acea seara. Foarte buna piftia si tuica, in foisor
  2. Sa merg cu metroul (desi este destul de scump – 3000 HUF/calatorie) si cu autobuzul (asa cum ne-a invatat dna Kati). Mijloacele alternative de deplasare, la mare cinste – bicicleta (folosita de foarte multi, chiar daca ningea serios).
  3. Cateva obiective “turistice”: copia Castelului Huniazilor din Hunedoara, Szechenyi Lanchid (Podul cu Lanturi), Catedrala Sfantul Stefan, Central European University, Piata Roosevelt, Castelul din Buda (cu frumosul Bastion al  Pescarilor), Parlamentul (vazut de peste Dunare, din Buda).

Multumiri lui Dragos, care a fost un bun ghid (cu schimbul valutar si in voiajul dintre Buda si Pesta). Ramane in picioare intelegerea din Bastion. Sa nu o uiti cand vei fi Profesor la CEU.

Frumos in Budapesta, iarna. As reveni/locui in acest oras. Cateva poze puteti vedea aici: http://www.flickr.com/photos/47427949@N07/sets/72157623286756367/

Voi reveni cu povesti din Austria si Germania intr-un alt post, cel mai probabil maine. Nu mai tin bateriile azi, dupa o zi grea si deloc frumoasa.

, , , , , , , , ,

  1. #1 by Dragos on Februarie 13, 2010 - 5:17 pm

    Hei! Te astept cat de curand aici macar pentru un weekend! Manu si Lori s-au pronuntat si ele pentru o calatorie deci vedeti poate va coordonati. Intelegerea ramane evident! Foarte frumoase pozele! 😛

    • #2 by Bogdan Antohe on Februarie 13, 2010 - 6:37 pm

      OK. Normal ca nu uit nici eu promixtiunea. Si de data asta, ajung sigur si cu icrele la tine.

  1. 2010 e pe sfârșite. Retrospective. Perspective « Bogdan Antohe

Lasă un răspuns

