Scârba scârbelor. Politica?

Omul, cat traieste, are parte de bune si de rele. Societatea in care traieste la fel. Guvernarea poate fi caracterizata si ea ca una buna sau rea (nu este tocmai cel mai „de esenta” criteriu, dar daca e sa luam in considerare opinia celor guvernati, adica a masei de oameni, e cel mai important). Atunci cand guvernarea nu e una „buna”, intervin diverse forme de protest sau delasare. Pentru romani, mai degraba se manifesta delasarea, prin forma ei acuta, scarba.

Unde vreau sa bat? Catre un raspuns la intrebarea/leapsa lansata de Chinezu, pe blog: Scarba de politica – lasitate sau necesitate?. In primul rand cred ca e gresit sa formulam intrebarea prin sintagma „scarba de politica”. Ar trebui sa fie scarba de activitatea politica, de modul in care se realizeaza guvernarea, scarba produsa de un politician, grup parlamentar, partid etc.

Mie nu imi e scarba de politica romaneasca. Imi este insa rusine de modurile grotesti in care se pune in scena jocul politic. Suntem foarte multi nemultumiti de cei care ne reprezinta. Cat mai tine vocea, criticam. Cat nu, ne retragem. De foarte multe ori am avut gandul (si, recunosc, inca il mai am) ca e mai bine, pentru moment sa stau deoparte, eventual sa plec din tara. Cel mai accentuat a fost dupa turul 2 al ultimelor alegeri prezidentiale din decembrie 2009.

Nu este insa o solutie decat in masura in care toti, dar absolut toti am pleca. Asa ar ramane de guvernat o republica invizibila (noua etapa a Republicii absente a lui Daniel Barbu).

Sunt curios sa citesc si parerile altora. Poate schimb tema de dizertatie si fac un studiu de caz 😛

, , , , , , ,

  1. #1 by Vlad Ionut on Februarie 10, 2010 - 11:10 am

    ştii, era un banc
    bulă, la ora de mate, dă o băşină. profa îl dă afară, bulă se pune pe râs. profa îl întrebă de ce râde. bulă zice: de ce mă daţi pe mine afară când logic era să ieşiţi voi ca să nu staţi în băşina mea.
    da’ cum noi nu putem pleca, mai bine îi dăm pe toţi al de bulă afară.
    Vai România!

  2. #2 by Bogdan Antohe on Februarie 11, 2010 - 9:29 pm

    Calatorie placuta 🙂

  3. #3 by Ela on Februarie 11, 2010 - 10:01 pm

    Foarte adevarat ce tot spui tu dar intrebarea al carei raspuns il consider esential este „Si noi ce facem sau ce am putea face pentru a schimba situatia?” Nemultumiti sunt la tot pasul, la fel si criticile dar ce putem face noi???

    PS: Fuga nu e o solutie, cel putin nu una de masa.

    • #4 by Bogdan Antohe on Februarie 12, 2010 - 7:46 pm

      Elena, draga, asta intreb si eu: ce se poate face? A pleca poate fi o solutie. Mai sunt si altele (critica, protestul). Ideala e constructia. Din pacate, mult se vorbeste, putin se face. In alta ordine de idei, tu ce mai faci? 🙂

Lasă un răspuns

  • Sfatul meu pentru noi

    Forget the Land of Choice
    Exit the Carpathian Garden
    Get on your bike
    See ROMANIA

  • Rătăcesc pe Twitter

    Eroare: Twitter nu a răspuns. Te rog așteaptă câteva minute și împrospătează această pagină.